_ جایی رو می شناسید برای سفارش تشک پنبه ای نوزاد که کارش سریع و خوب باشه؟ ( جریان بد قولی آقای فروشنده تشک یادتون هست که، خوشخاب براش گرفتم اما خوب نیست و می خوام پنبه ای بگیرم.)


_ ورم پای چپم هنوز خوب نشده و درد هم داره. دکترم اول نگران شد و فرستادم سونو اما بعد که نتیجه سونو رو دید و متوجه شد لخته خونی توی پام نیس گفت ایراد نداره. اما خیلی درد داره. کسی مشابه این تجربه رو داشته؟ بغد چند وقت خوب شدید؟


_ وقت نمی کنم از دخترک عکس و فیلم خوب و قشنگ بگیرم. کلی عذاب وجدان دارم.


_ دو روزه چیلرمون خرابه. بچه ام دیروز هلاک شد. لخت خوابونده بودمش تا شب که باباش رفت و کولر آبی از این کوچیکا گرفت. مامانم می گفت وحشت نکن. این فقط برای تو نیس که. خیلی ها این شرایط و بدتر از اونش رو تجربه کردند. وقتی جنگ شد و ما فرار کردیم. بچه خانوم فلانی هفت روزش بود و ما تو اون گرما ته یه زیرزمین پناه گرفته بودیم... .



نظرات 31 + ارسال نظر
دل آرام دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 13:36

ورم پا می تونه به خاطر سرپا بودن و خستگی باشه می تونه به خاطر مشکل کبد و کلیه باشه
کبد و کلیه ات رو بررسی کن.
آب می خوری ادرارت وضعش چه طوره؟
خیلی سرپا می مونی؟
خیلی خسته میشی؟ پاهات رو بالاتر از سطح بدنت بذار. کمی استراحت کن.

Maha دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 13:50 http://haminkhobe.blogfa.com

تبریک میگم عزیزم
دنیای قشنگی در انتظارته ، کاینات بایییید مهربون باشه
چون زیاد از بارداری ننوشتی وقتی میخونم از بچه میگی یهو ب خودم میام ک مامان شدی دیگه ب سلامتی

سمیه دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 13:57

سلام آیدا جون. امیدوارم این روزها برات با آرامش و شادی بگذره . در مورد ورم پا، من نمیدونم پای شما چه جوریه ولی من تا حدود دو هفته هر دو تا پام تا بالای قوزک ورم شدید داشت. دکتر برای من تشخیص داد چون با بی حسی سزارین کردم هنوز مثانه ام بی حسه !!! . تجویزش این بود که حتی وقتی احساس إدرار ندارم برم دستشویی( ببخشید) ☺️، برای من اثربخش بود ولی دو هفته ای طول کشید تا ورم پاهام خوابید.
در ضمن امیدوارم زردی گلنار جون خوب شده باشه. من یه تجربه از پسر خودم دارم. پسر من تا دو ماهگی زردی داشت . تمام روشهای پزشکی و خاله خان باجی ها رو انجام دادم. آخرین راه عوض کردن خون بود . تا اینکه یه فوق تخصص گوارش گفت چون پسرم سه هفته زود بدنیا اومده کبدش کامل تشکیل نشده . برام تجویز کرد فقط دو روز شیر مادر بهش ندم و شیر خشکش بدم . باورت نمیشه به فاصله همین دو روز زردی از درجه ١٤ به ٥ رسید و بعد هم برطرف شد.
ببخشید طولانی شد و وقتتو زیاد گرفتم .
این روزها با تمام سختیهاش میگذره . همه میگن زود یادت میره ولی من هنوز بعد از ٧ سال از شب بیداریهاش میترسم

مامان گلنار دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 15:06

سلام آیدا جان - مامان قشنگ -
مبارک باشه اومدن گلنارت :)
آی حال میده بهم اسم دخملت که نگو
باریکلا به این سلیقه :)))
دوماه اول بچه داری خیلی سخته واقعا ولی بعدش همه چی کم کم روال خودشو پیدا میکنه
خواستم در مورد پوشک بگم که pampers خیلی خوبه البته قیمتش فکر کنم نسبت به مارکهای دیگه کمی بالاتره ولی خیلی عالیه
خوش باشی و سالم مامان گل :*

فتانه دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 17:11

استرسهای آشنای شیرین. استرسهای آشنای تکراری ولی شیرین.
مادریتون مبارک.

اعظم دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 17:26

سلام
منم پام ورم کرد توی بارداری ودکتر من هم من رافرستاد سونو وبعد که خیالش راحت شد گفت با مرور زمان خوب می شه و خوب شد

بانو سرن دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 17:47 http://serendarsokoot.blogsky.com/

ما یه آلبوم ازینا که اولین عکس نوزاد در بیمارستان و اولین ورود به خانه و این حرفا رو داره که ما از هیچ کدوم عکس نداریم.
تازه تو تولد یکسالیگشم عکس درست حسابی نداره. این یعنی تمام اینا طبیعیه.
وای چه جوری می تونین جلوی خودتونو بگیرین نخورینش وقتی لخته.

م دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 18:14

کی خاطرات جنگ دست از سرمون بر میداره؟
اصلا شک دارم نو این چند ساله صلح داشته ایم؟

من خوشبختانه تجربه سزارین نداشتم ولی دختر عمه ام مشکلی شبیه شما داشت ، پاشو با خرمای چرخ کرده + روغن زرد +زردچوبه فراوان میبستند
داروهای دفع ادرار که طب سنتی برای کلیه تجویز میکرد میخورد که اتفاقا شیر افزا هم هستند
سه چها روزه خوب شد

نسترن دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 18:27

چه خوبه که می نویسی مامان نازنین
متاسفانه در مورد سوالاتت هیچ تجربه ای ندارم بتونم کمک کنم ولی یه عالمه بوس و انرژی مثبت واست

دوست دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 19:13

تو طرشت و باغ فیض لحافدوزی هست.ولی نمیدونم کیفیتشون چطوره.من چیزی سفارش ندادم.
بالاخره زورکی سزارینت کردن؟

ویونا دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 19:44

آیدا پسر من هم با وول خوردن بیدار می شد و من مثل مامانت می خوابوندمش. خیالت راحت، خیلی هم کار خوبیه!

نسا دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 20:49

آیدا جون زایمان من هم شش ماه پیش بود و پام ورم کرد دکتر گفت پامو رو زمین نذارم و موقع نشستن بالشی چیزی زیر پام بذارم گفت حتی موقع خواب هم بالش زیر پام بذارم

نرگس دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 23:01

قدم نو رسیده مبارک :) بستن بچه به اون حالتی که گفته توی ملحفه هیچ ایرادی نداره و پزشک های اطفال هم توصیه اش می کنن مخصوصا ۴۰ روزاول. در مورد پوشک هم هستن جاهایی که زنگ‌ می زنی و برات می فرستن. من غرب فروشگاه میشناسم اگر خواستی بگو که برات شماره بگذارم

SOHA دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 23:19

سلام زندایی منم تو بارداریش ورم شدید پا داشت جوری که کفش پاش نمیرفت اما درد نداشت.بعد از زایمان تا یکی دو ماه بعدش به مرور ورم از بین رفت.نگران نباش بانو اما با دکتر مشورت کن

محبوب دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 23:53

سلام ایدا جان.خسته نباشی از این روزهای شیرین و سخت.من تجربه ورم مچهای دست و درد زیادو طی حاملگی و بعد از اون داشتم تا جاییکه دکتر بهم گفت باید عمل کنم و مرتب کورتون توی مچام تزریق کنم.اگه منظورت این مدل درداست مال من بدون هیچ دارویی خود به خود بعد از 4ماه خودش خوب شد و دیگه برنگشت.نمیدونم مال تو هم اینجوریه یا نه.در هر صورت امیدوارم زود زود خوب بشی.گل انارتو ببوس.

خواننده سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 00:49

سلام عزیزم.
تبریک میگم.انشالله سایه پدر و مادر بالای سر اناردونه ت باشه.
و گل انارت نامدار بشه .
ورم پا ممکنه چندماه هم طول بکشه تا کم کم ، از بین بره. اگه لخته ی خون منتفی شده..نگران نباش. خوب میشی عزیزم.
فقط یه چیزی خانوم گلی..
بچه رو زیاد روی دستت نخوابون یا توی بغلت نگه ندار.وقتی می خوابه بذارش توی جای خودش.
می دونم الان حرف هیچ کسی..به عاطفه ی مادری تو غلبه نمی کنه..اما چون این تجربه رو داشتم دارم میگم.
بعدها..چندسال بعد، همین مدام توی بغل نگهداشتنا و روی دست خوابوندنا..به عصب دست و گردنت آسیب جدی می رسونه. تا حدی که کتاب خوندن و تلویزین دیدن هم برات ممنوع میشه. خدانکنه البته.اما گفتم عوارض وحشتناک و دردناکش رو بهت بگم که از جسمت مراقبت کنی.
یه مادر سالم همیشه مادر بهتریه.
خدا همه تونو برای هم نگهداره.انشالله

الهام ب سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 07:59

آیدا جان یه جایی می شناسم برا تشک دوختن. بلوار فردوسه. اگه خواستی بگو آدرس بدم.

ممنون الهام جان. لطف می کنی.

لیلیوم سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 08:29 http://bestnew.persianblog.ir

آیدا جان دختر خاله من هم ورم پا داشت بعد از دوماه خوب شد
فقط مراقب تغذیه ت باش و سبزیجات و میوه بخور و سعی کن کمتر نمک و برنج بخوری

برای تشک مامانم برای من خودش پنبه گرفت و تشک درست کرد برای نی نی برای تو گهواره
اما من برای تختش تشک رویا گرفتم خوبه

آهو سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 10:11

آیدا گلی مامانت حتما درست میگن . مقاومت بچه ها نسبت به تغییرات دمایی یا کمبود اکسیژن یا ضربه خیلی بالاتر از ماست . اما چون کوچولو و نازک و ظریفن آدم حس میکنه تا یه طوری بشه نی نی ها مریض میشن .
مواظب خودت هم باش آیدا . از بقیه کمک بگیر ویکم استراحت کن
من همش تو فکرتم که نکنه بی خوابی بکشی مریض بشی . خسته باشی

رویا بانو سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 12:13

چقدر دلچسب بود که "آقای خونه" رو باباش خطاب کردی مامان خانم

مهانی سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 14:16 http://mahanie.blogfa.com/

سلام
من هم بعد از زایمان ورم پا داشتم و خیلی درد داشت
البته نمی دونم برای شما چحوری هست
اما من به دکتری که زایمانم رو انچام دادن مراجعه کردم گفت از عوارض بی حسی هست و یه آمپول دادن و بعد هم گغتن الکل سفید رو با پنبه آغشته کرده و روی ورم بزارید چند روز بعدش خوب شد البته الکل سفید رو باید دکتر تجویز کنه چون بدون نسخه نمی دن

راحیل سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 14:37

سلام
انشالا که حال خودت و گل دختر خوب باشه.
چرا تشک خوشخواب میگی خوب نیست؟ اتفاقا فقط خوشخواب ها طبی اند و واسه نوزاد مناسبند. پنبه ای وقتی یاد بگیره دمر بخوابه اصلا مناسب نیست.
در مورد دوم من تجربه ای نداشتم.امیدوارم زودتر خوب بشی.
در مورد سوم می تونم واست یه مثنوی هفتاد من بنویسم که من شبها اخبار می بینم که بچه ها تو جنگ و قحطی اند و هی غصه شون رو میخورم، بعد روزها صد جور خوراکی حاضر می کنم دنبال شازده با قاشق راه می افتم تا لطف کنه یه ریزه بخوره. همش بهش می گم یه عالم بچه در آرزوی یه کوچولو غذای سالمند اما اصلا گوشش بدهکار نیست که نیست.

یه آیدای دیگه چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 01:00

ممنون میشم اگه بگی چرا خوشخواب خوب نیست. آخه منم می خوام واسه تخت نوزاد در پیش رو خوشخواب (احتمالاً مارک رویا) بگیرم و بهم لطف می کنی اگه این محصول رو برای نوزاد مناسب نمی دونی و همچنین دلایلت رو باهام در میون بذاری

خوشخواب خوب هست. چیزی که من سفارش دادم بد از آب در اومد. وگرنه اولین انتخاب من همین بود.

الهام ب چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 09:32

ایمیل زدم

مهتاب چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 15:57

سلام ایدای عزیز چند ساله که میخونمتون و از صمیم قلب تولد خانم کوچولو رو تبریک میگم و واقعا خوشحال شدم واینکه راستشو بخوای همیشه به خوش قلبی و مهربونی شما غبطه می خورم خوش بحال دخترک که همچین مامانی داره واسه پوشک من دخترم و مرسی می بندم و واقعا راضی هستم امتحان کن

رویا بانو چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 23:16

منم مثل شما سزارین اورژانسی شدم. شما رو بیحسی موضعی کردن؟ من کامل بیهوش شدم و دیدم اطرافم کسایی که موضعی بیحس شده بودن و تا مدتی کمر درد یا پا درد داشتن. ولی ورم پا رو ده پونزده روزی داشتم

نازلی چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 23:38

خواهر من قبل از زایمان هردوتا پاهاش ورم داشت و بعد سزارین هم خیلی بیشتر شد طوری که کفشش اندازش نبود تا یک ماه اینطور بود البته خواهرم تحرک هم نداشت

بهار جمعه 12 تیر 1394 ساعت 12:49

سلام آیدا منم تا یکماه ورم یکطرفه داشتم،آی بادا نی نی رو رو تختش میخوابودی راحتی باهاش؟راستی آخوش سزارین شدی؟

ساناز یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت 11:07

تا میتونی بغلش کن و ببوسش. عکس خوب بگیری فقط بعدا حسرت میخوری که کم چسبوندمش به خودم. فقط از لحظه هات لذت ببر

لیلا.م دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 11:44

سلام. قدم نو رسیده به خیر و مبارکی.ببین من اواخر بارداری دستم ورم مختصر داشت اما یه حالت درد و بی حسی هم داشت.بعد زایمان هم بود, نگران بودم با اون دست حتی راحت نمیتونستم بچه رو بلند کنم..دکترم ارجاع داد ارتوپد و... ولی فایده نداشت یه دکتر آشنا داشتیم و با اون مشورت کردیم گفتن جای نگرانی نیست و بگذارید 45 روز از زایمان بگذره احتمالا خوب میشه.. و راستش همینطور هم شد.استدلالشون این بود که بدن تا حدود چهل و پنج روز بعد از زایمان هنوز حالت نیمه باردار رو داره از لخاظ هورمون ها و بعد از این مدت بدن به مقدار زیادی به حالت عادی بر می گرده و همینطور هورمون ها و اگر اینطور نشد درمان جدی تر لازمه.که خدار رو شکر کاملا رفع شد بین 45 ت 50 روز بعد زایمان.ا

آیدا یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 23:05

ممنون آیدای عزیز از راهنماییت

:)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.