از صبح این دومین بار است که نشسته ام پای وبلاگ تا بنویسم و نمی توانم. نتوانستن ش از جنس جیرجیر دخترک نیست. نمی توانم غر بزنم انگار. توانش را از دست داده م. بس که این مدت خفه خون گرفته م. عادت کردم انگار به نگفتن.

نمی دانم شاید بهتر باش که غر نزنم. هر چند که دارم می ترکم.

بماند...

کامنت ها را بی جواب تایید کردم. ببخشید. نتوانستم جواب بدهم اما از تک تک ش لذت بردم و از توصیه های تان استفاده کردم.

ممنون برای آدرس دادن برای خرید پوشک، چقدر لطف داشتید همه ی شما مهربان ها.

درباره تشک پنبه ای کسی اطلاعی نداشت؟ من هنوزجایی رو پیدا نکردم. انتخاب اول خودم هم تشک خوشخواب_ خوشخواب به معنی مارک خوشخواب نیست ، یک چیزی مثل تاید و ریکا و کلینیکس است_ اما بعد از کلی این ور و اون ور تشکی که به دستمان رسید کج و کوله و قناس است و من دیگه حوصله ندارم. گفتم شاید تشک پنبه ای کمتر دردسر داشته باشد. همین الانش دلم خون می شود دخترک روی همچین تشکی می خوابد. از ملافه و اینا هم نگویم بهتر است.  نشد که خودم ماه آخر برم خرید و آن چه که از مادرم درخواست کردم رو گوش نکرد و ... بی خیال.

گفته بودم دلم ریش می شود موقع عوض کردن دخترک و دوستانی گمان کرده بودند مشکل سوختگی دارد دخترک و کرم معرفی کرده بودند. ممنونم که انقدر دل سوز و مهربانید. اما دلم ریش می شود چون وقتی می گذارمش زمین از ته دل جیغ می زند و بغل می خواهد. دلم می سوزه که این  طوری گریه می کنه برای چیزی که قرارئه پنج دقیقه بعد به دست بیاره. زندگی  از دید دانای کل عجیب تره انگار.

هی می نویسم که شاید سر درد دل م باز شود و نمی شود. هی ...

راستی  وقتی شیر خشک را درست کرده باشیم تا چند وقت قابل استفاده است؟ دخترک شیر مرا می خورد اما  مامان علاقه خاصی به شیر خشک دارد و من هم بدم نمی آید گاهی اوقات یک ساعتی بخوابم یا به حمام بروم.

بعد پتو یا ملافه ای که برای قنداق کردن استفاده می کنیم باید چه اندازه ای باشد؟ من از پتو استفاده نمی کنم چون گرمه هوا و ملافه ش چنان برایش بزرگ است که دنباله قنداقش از دنباله لباس عروس ها هم بلند تر است و چند دور می پیچیم دور دستمان! و این گونه است که باز می رسیم به جریان ملافه و ... .می دونید ملافه بهانه ست. مشکلم چیز دیگری ست. بماند حالا.

راستی توی این شلوغی ها نشد غر بزنم. آرشیو من کجاست بلاگفا؟ نامرد سه نقطه!

برای ثبت در تاریخ هم بگویم که الان من و دخترم تنهایم. دخترک به طرز معجزه آسایی آرام روی تخت پارکش دراز کشیده و من به جای خوردن و خوابیدن و دستشویی رفتن و حمام یا حتی شستن لباس ها دارم وبلاگ می نویسم. ای لاو یو.

نظرات 15 + ارسال نظر
نسا دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 01:16

ایدا جان پسر من از یکماهگی شیرخشکی شد و شیری که اماده میکنم اگه تا نهایت چهل و پنج دقیقه الی یک ساعت بعدش بخوره که هیچ وگرنه میریزمش
اگه همزمان شیر خشک و مادر رو میخوای بخوره شیشه شیر چیکو با سرشیشه شبیه سینه مادر بگیر

مرسی نسا جان.
بله همزمان می خوره. چیکو نیو بورن پیدا نکردم. ناک گرفتم.

ساره دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 07:43

ایدا جان من که فندقم هنوز نیومده که به شخصه بدونم. ولی یکی از دوستام که بچه اش الان یه ساله است و مرجع من در امور نوزادداری محسوب میشه به من گفت برای قنداق از این پارچه های خشک کن استفاده کن. سایزش رو الان یادم نیست ولی منظورم این پارچه خشک کنهای مارک کارترزه که پکهای 4 تایی داره. امیدوارم به کارت بیاد.

ایشالا که به سلامتی و شادی فندق شما هم دنیا بیاد.
می ترسیدم که این خشک کن ها گرم باشن براش.

ساره دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 07:48

ایدا جان سایز اون خشک کنها 75*75 ئه. مثلا از پک 4 تایی، 2 تا رو به عنوان خشک کن استفاده کن دو تا رو دورپیچ. بعد که کهنه شدند دورپیچ ها رو خشک کن کن.

ممنون از راهنمایی و پیگیریت عزیزم

لیلیوم دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 08:02 http://bestnew.persianblog.ir

آیدا جان من از این ملحفه های خشک کن گرفتم برای دورپیچ نوزاد
یه سری تو خیابان بهار ملحفه هست به اسم دور پیچ خوبه
ملحفه تخت چه جوری میخوای؟

منم از همینا گرفتم. خیلی هم خوشگلند. اما برای خشک کردن ازش استفاده می کردم. مامانم اعتقاد داشت که اینا گرمند. شما وقتی لباس کامل تن بچه هست از این دور پیچ ها هم دورش می پیچید؟ اون وقت دمای اتاق چقدره؟
ملحفه ی ساده و تک رنگ و شاد.

راحیل دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 09:11

اون تشک های خوشخواب که گفتی بله مارک های مختلف دارند. فقط هم مارکهای خوشخواب و رویا تو ایرانی های به درد می خورند من 4-5 مارک دیگر دیدم که استاندارد نبودند. ملافه هم نساجی بروجرد اگر نزدیکتان هست ملحفه های تمام نخ عالی دارد. فعلا که زیاد موقع خواب ورجه ورجه نمی کند یه نیم متری بنداز رو تشکش تا سر فرصت بری بخری. ملحفه های غیرنخی ممکنه آلرژن باشن.
شیرخشک رو روی قوطیش نوشته تا 1 ساعت بعد مخلوط کردنش با آب میشه نگهش داشت. من آپتامیل داشتم بقیه مارک ها رو نمیدونم. بهتره یه فلاسک کوچیک آب جوشیده با دمای مناسب داشته باشی. قوطی شیرخشک و شیشه و ملزومات هم کنار تخت بچه آماده باشه، هروقت نیاز شد سریع حاضر میشه.
برای قنداق: پتوی پسرم رو اندازه زدم 60*66 بود. ولی من توی یکی از شالهای نخی خودم می پیچیدم. شال رو 5-6 دقیقه قبلش بگذار تو لباست بعد دخترک رو بپیچ توش. چنان خواب راحتی کنه که متعجب بشی. چون بوی تنت رو میده خیلی آرومش می کنه. برای تو و خانواده کوچولوت آرامش آرزو می کنم

بهار دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 10:39

آیدا من تترون گلدار گرفتم، مادر شوهرم مثلتی برش زد و دوخت. دمای اتاق همیشه بیست تا بیست و پنج خوبه برا بچه، شیشه شیر اونت خیلی خوبه اگه گیر بیاری، شیر خشک هم حواست باشه بعضی مارکها خوشمزه ن به دهن بیبی مزه میده شیر خودتو نمبخوره، آیاد بچه رو توی تختش میخوابونی؟از تخت پارک راضی هستی9

ساره دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 10:40

این اشنای ما بچش تیر دنیا اومد برای همین فکر کنم گرم نباشه براش. اصولا دمای بچه رو از پشت گردنش بسنج. یعنی اگه دست زدی سرد بود یعنی سردشه اگه عرق کرده بود گرمشه.
بعد یادمه لباس هم تنش بود بعد دورپیچش میکرد.

سهیلا دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 18:43 http://nanehadi.blogsky.com/

یه بار تو یه هتل تو مشهد یه خانم و آقای جوون سوار آسانسور شدن که یه نوزاد حدودا دو ماهه تو کالسکه داشتن. بچه اول خواب بود بعد آروم شروع کرد به تکوم خوردن و چشماشو باز کرد. مادره با وحشت به پدره گفت :وای بیدار شد. حالا چیکار کنیم. راست میگفت بیچاره اینا خسته بودن تازه میخواستن برن بخوابن آقا تازه میخواست بازی کنه. یه صدای گریه بلند و مردونه ای هم داشت. خدا حفظشون کنه برای پدر و مادرشون

پریسا سه‌شنبه 23 تیر 1394 ساعت 03:10

سلام آیدا جان.تبریک عزیزم.من از خیلی وقت پیش وبلاگت و میخوندم.منم یه کو چلو دخمل شیرین دارم.من دخملم و لای این ملحفه هایی که تو سرویس سیسمونی لباس نوزاد بود میپیچوندم.خیلی نرم و راحت هستش.درست الان گرمه اما پهلوهاشو بپوشون چون دخترا از پهلو زود سرما میخورن به خاطر کولر و اینا میگم.شیر خشک تا یک ساعت و شیر مادر تا یک ساعت بیرون از یخچال میمونه.از دکترش هم سوال کن حتما.زیاد دخترک تو بغلی نکن.منظورم واسهدخوابه.تا خوابید بزارش یه جای آروم تا عادت کنه.اگه اینجور نکنی وایویلاس آیدا جان.من پوشک کانفی بی بی گرفتم و خوب بود به خاطر حساس بودن جوجه کوچلوم.ببخش زیاد گفتم نکن بکن.چون مامانا اولش خیلی گیج و کلافه ان و خوبه یکی تجربه هاشو بهشون بگه.مواظب خنده هات باش گلم

ساناز سه‌شنبه 23 تیر 1394 ساعت 15:14

ایدا جان من کمکی به دخترم شیر خشک میدادم بعد از دو ماه دیگه شیر منو نخورد چون شیشه براشون راحت تره و شیر خشکم خوشمزه تر.من پیشنهاد میکنم توی خواب بهش شیر خشک بدی چون این فسقلی ها خیلی باهوشند البته اگه قصد داری شیر خودت رو بهش بدی باید مواظب این مسایل باشی.

نوا چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 00:13

پیش گولو فهمیدم حس دورافتادن داری این حس را جدی بگیر زود بیرونش کن نزار جدی بشه برات هر پیشنهادی را درهوا بقاپ دوستانه بهت میگم
بهترین چیز به جا قنداق وملافه میدونی چیه روسری های سفید نازک ململی که معمولا سوغات کربلا ومکه هست یا لبنان وسوریه اگه ازونجاها برات نیاوردن تو بازاربزرگ تهران هست. بازارمهستان انقلاب هم داره خیلی خنکه اندازه اش هم خوبه نرمه نرمه

ای جان. یادش به خیر . نوجونیم ازشون داشتم.
سعی می کنم نوا جان. دارم کم کم یاد می گیرم که کمک بگیرم و خجالت نکشم.

بهنوش چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 03:33

سلام آیدا.مادر شدنت رو تبریک میگم.من هیچ وقت برات کامنت نزاشتم اما همیشه خوندمت...
این جملت منو عجیب برد تو فکر...خیلی عمیقه وقتی بهش فکر میکنی...ممنونم بخاطر این جمله خوبت...
" دلم می سوزه که این طوری گریه می کنه برای چیزی که قرارئه پنج دقیقه بعد به دست بیاره. زندگی از دید دانای کل عجیب تره انگار"

:)

صفورا چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 10:10

سلام آیدا خانم
مدتهاست که خاموش میخوانمتون. دوتا تشک دوزی درخیابان دولت هست که من برای دخترم دادم به اوناتشک دوختن. خیلی هم راضی بودن.
اگر راهتون دوره میخواین ابعاد تشک را بدین بدم براتون بدوزن و با پیک براتون بفرستم. من برای سبد دخترم خودم کاورش را آماده کردن ودادم پرش کردن .اما اگر کاورهم بخواین میدوزن
دوست داشتین خبرم کنید.
درمورددورپیچ . من هم دخترم تابستانی بود. من برای توی خونه از این شمد های یزدی ( میدونین چیه؟) استفاده میکردم دوتا داشتم گذاشته بودم برای دورپیچ دخترم. برای مهمونی هم که یک پتوی قلاب بافی ( با نخ کاملا نخی نه نخ گرم) داشت که میپیچیدم توش. اگر دوست داشتین برام بنویسین که عکسشو براتون بفرستم (برای هردوتا دخترم از اینا استفاده کردم) و براتون بخرم وبفرستم. من از مادرکر خریده بودم

سلام صفورا جان
ممنون که گفتی. خیلی لطف داری.
منم از مادرکر همون رو خریدم. خوشگل و نازکه.

shohreh پنج‌شنبه 25 تیر 1394 ساعت 12:39

سلام، من سوئد زندگی‌ می‌کنم. پسر من هنوز دنیا نیومده و تجربه
عملی‌ دربارش ندارم. ولی‌ دیروز دیدم که اینجا چیزی که میفروشند برای قنداق (Swaddle)، دو تا است:

یکی‌ یکم کلفت تر که با چسب هست شکل کیسه می‌شه و به نظرم برای ایران یا تابستون گرم باشه، یا کلا شاید جای پتو هم حساب بشه. یکی‌ دیگه هم فقط یک پارسه هست که خود آدم باید بپیچه دور بچه، اینی که من دیدم همون جنس کهنه‌های قدیم خودمون هست! بهش اینجا میگن موسلین سوادل (Muslin Swaddle). این هم نازک هست و بچه گرم نمیشه و اینکه
حرکت دست و پای بچه یکم محدود می‌کنه.

سلام. پس به سلامتی باردارید الان. ایشالا به سلامتی و خوبی این دوره رو طی کنید.
اون اولی رو دارم ازش.و بله خیلی برای تابستون گرمه اما چیز خیلی خوبیه. دوتا خواهرزاده هام خیلی باهاش راحتند.
ممنون که گفتید.

م.الف.گندم شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 00:30

من از روسری نازک سفید ( جنس نخی به اسم مَل مَل معروفه) برای دور پیچ نی نی استفاده می کردم و تا دستهاش کنار بدنش صاف نمی شد نمی خوابید .
از اون روسری ها که مادربزرگ های قدیم دور سرشون می چرخوندن و گوشه اش را می دادن کنار لپشون خیلی لطیف و خنک است و اندازه اش مناسب است روسری منو از سوریه برای مادربزرگم سوغات اورده بودند

جالبه چند نفر دیگه هم همین توصیه رو کرده بودن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.